A nemzetközi fuvarozás komoly kihívásokkal küzdött 2017-ben, azonban az idei év is komoly fejtörést fog okozni a piaci szereplőknek. Egyre nagyobb verseny bontakozik ki, a vásárlók pedig a minőségi szolgáltatókat kezdik egyre inkább preferálni. Fontos, hogy a versenytársakkal együtt elmozduljanak a cégek a megbízhatóságot jelentő fejlesztések irányába.
A nemzetközi fuvarozás jövője egyértelmű: az a szolgáltató fog kiemelkedni, aki nagyobb telítettséget és kihasználtságot tud elérni kamionjain. Minél kevesebbet áll egy autó, annál jobban megtérülnek a fuvar díjai. Meg kell fizetni a kamionsofőrt, a visszautak benzin és útdíj költségeit is, az amortizációról nem is beszélve.
A Szinker Srl. fuvarozó cég például úgy igyekszik felvenni a versenyt, hogy az állandó megbízások mellett eseti jelleggel kereskedő oldalakon vállalnak munkákat. Fontosabb azonban, hogy olyan hosszú távon is gyümölcsöző együttműködéseket alakítson ki egy vállalat, ami a személyes kapcsolatokon és a megbízható szolgáltatásminőségen alapul.
Nem kell feltétlenül részt venni az árversenyben: gyakran jobb elengedni egy-egy árérzékeny ügyfelet, mintsem alább adni a minőségből. Ezt a felismerést több cégnek kellene elsajátítania, így a piac is megtisztulhat.
Fontos fejlemény volt idén a kamionosokra vonatkozó kiküldetési díj EU szintű szabályozása. A reguláció egyértelműen hátrányosan érinti a kelet-európai cégeket, ahol még ma is a bérekben kereshető a legnagyobb versenyelőny.
Minden nehézség ellenére jó évet várhatnak a kamionos cégek, hiszen gyorsan bővül a gazdaság mind Nyugat-Európában, mind a közeli régiónkban. Az erősödő gazdaság pedig keresletet teremt a nemzetközi fuvarozással foglalkozó cégek szolgáltatásaira.